Just nu upplever en del besökare problem med att se mina inlägg via datorn, går man in via sin mobils webbläsare upplevs inga problem. Felsökning pågår för fullt för att så snabbt som möjligt återfå full funktionalitet igen.

Just nu: Stickare, mönsterdesigner och skriver på kommande bok.
Bloggar om: Livsstil, vardag, mina åsikter, psykisk ohälsa, DIY, stickning & virkning och mycket mycket mer!
Gårdagens bakning
Igår kände jag att jag ville baka igen.. Bakade kanelbullar i Tisdags där de blev strax över 80 bullar. Så igår gjorde jag kladdmuffins. Denna gången blev dom jäklar i det goda, sådär sega i kanterna och runt om men härligt kladdiga i mitten. Riktigt gott! :)

Vill ni ha receptet så säg till, dock går jag aldrig efter recept utan jag kör på magkänsla och måfå samtidigt som jag gör min egna version av det hela.. :)



Följ mig gärna på Instagram, Tobbeeza heter jag där och där lägger jag upp bilder dagligen. :)
Elin Magnusson

jag är lite nyfiken på gräddningen, antar att du använt typ ett kladdkak-recept, men jag missar alltid att ta ut dom så dom blir gosiga, antingen blir dom mer genomgräddade/torra eller helt smetiga :P

Svar: Jag skummar bara igenom recepten för att se vilka ingridienser jag behöver sen höftar jag och kör på känsla. :-) Ah, det där känner jag igen. Hade samma problem ett tag och kortade då ner gräddningstiden några minuter. Prova att känna i dom med antingen en gaffel, tandpetare eller en provsticka efter ca 6-7min är dom för kladdiga så känn på dom efter 1 minut, fortsätt så tills dom har rätt konsistens i mitten. :) Vill du så kan jag klottra ner mitt recept till dig? :D
Tobias "Tobbe" Andersson

Tommy

såg gott ut :)

Svar: Dom var riktigt goda och blir lika goda varje gång! :-)
Tobias "Tobbe" Andersson

Koffe - fotoblogg

Bakade några extremt goda chokladmuffins för några dagar sedan. Otroligt goda. Jag la t.o.m några bitar blockchoklad i formarna också. Har extra stora formar också så man får extra stora muffins ^^

Svar: Ååååh så gott!! :)) Jag brukar inte ha några chokladbitar i, för dom hinner man nästan alltid käka upp innan dom är i formarna tillsammans med smeten. ;) Stora formar ska det vara tycker jag, ju större desto bättre. Dock när jag gjorde mina muffins som är med på bild så orkade jag inte sticka till affären och handla enbart formar, så fick bli bullformar då.. ;D
Tobias "Tobbe" Andersson

Koffe - fotoblogg

»Man tager vad man haver! Mina formar är grymt bra men brukar inte alltid ha smet enda upp pga att dom blir för stora haha

Svar: Precis det gör man! :)) Inte jag heller, då blir dom för stora och smeten kanske rinner över, haha! :p
Tobias "Tobbe" Andersson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress